Kritische succesfactor

     

    Perspectief

    Kritische succesfactor (KSF)

    ·        Kritische Prestatie Indicator (KPI)

    Financieel

    Terugdringen van ziekteverzuim

    ·         Het ziekteverzuim is maximaal 6%

    o   Kort en middellang ziekteverzuim: maximaal 2%

    o   Lang ziekteverzuim: maximaal 4%

     

    Vergroten van het marktaandeel

    ·         Het marktaandeel 4-12 jarigen is minimaal 75%

     

    Balans tussen inkomsten en uitgaven

    ·         Over uiterlijk 4 jaar is de begroting sluitend

    ·         Vier keer per jaar worden er concrete acties afgesproken, naar aanleiding van een bespreking van de Maraps

     

    Innovatiegericht werken

    ·         In de meerjarenbegroting zijn aanvullende budgetten beschikbaar voor innovatieve projecten

    ·         Bestaande budgetten worden zichtbaar ingezet ten behoeve van het realiseren van de strategische doelen

    Klant / Maatschappij

    Doorgaande leer- en ontwikkelingslijnen verduurzamen

    ·         Over vier jaar heeft elk KindOntmoetingsCentrum een pedagogische visie ontwikkeld en wordt er volgens deze visie gewerkt.

     

    Vergroten van partnerschap

    ·         Er is sprake van systematisch en structureel overleg en informatie-uitwisseling met partners

    ·         90% van de partners is tevreden over de samenwerking

    ·         In het kader van passend onderwijs is de school samen met de partners verantwoordelijk voor een passend (leer- en ontwikkel)aanbod voor ieder kind binnen het dorp

     

    Versterken eigentijds onderwijsaanbod

    ·         Alle scholen hebben een concrete uitwerking van eigentijdsonderwijs opgenomen in hun schoolplan en jaarplannen

    ·         90% van de ouders is tevreden over het eigentijds onderwijsaanbod

     

    Vergroten van reputatie en imago

    ·         Er is sprake van een actief PR-beleid vanuit stichting Nuwelijn

    ·         80% van de ouders geeft aan dat zij de scholen van stichting Nuwelijn aanbevelen aan anderen

     

    Proces / Product

    Inrichten en onderhouden van een kwaliteitssysteem

    ·         Een keuze en implementatie van het kwaliteitssysteem is uitgevoerd

    ·         De output van het kwaliteitssysteem wordt minimaal twee keer per jaar besproken in het bestuursgesprek, waarbij concrete afspraken worden gemaakt.

    ·         De output van het kwaliteitssysteem wordt minimaal één keer per jaar besproken in het overleg tussen CvB en het directeurenberaad, waarbij concrete afspraken worden gemaakt

     

    Optimaliseren van opbrengstgericht en handelingsgericht werken

    ·         Alle scholen hebben een concrete uitwerking van het opbrengstgericht en handelingsgericht werken opgenomen in hun schoolplan en jaarplannen

     

    Versterken van de samenwerking met ouders

    ·         Alle scholen hebben een concrete visie op ouderbetrokkenheid opgenomen in hun schoolplan en jaarplannen

    ·         90% van de ouders is tevreden over de samenwerking met de school

    Medewerker / Cultuur

    Actief kennis delen

    ·         Er zijn netwerken ingericht, die actief bijdragen aan kennis delen en vergroten

    ·         80% van de medewerkers neemt actief deel aan een of meerdere netwerken

     

    Vergroten van tevredenheid en betrokkenheid medewerkers

    ·         De inzet van de medewerkers sluit zo veel mogelijk aan bij hun interesses en competenties

    ·         80% van de medewerkers is tevreden en voelt zich betrokken bij stichting Nuwelijn

    ·         Alle medewerkers voelen zich uitgedaagd om actief deel te nemen aan bovenschoolse activiteiten, hetgeen blijkt uit:

    o   Groei ten opzichte van een 0-meting

    o   Opkomst bij bovenschoolse activiteiten

    o   Jaarlijkse bespreking in het directeuren beraad

     

    Professionalisering van complexe vaardigheden

    ·         Alle scholen stellen jaarlijks een scholingsplan vast, zowel op individueel als teamniveau, gerelateerd aan de gewenste onderwijskundige ontwikkelingen

    ·         Alle leerkrachten hebben een bekwaamheidsdossier en verantwoorden hierin de persoonlijke ontwikkeling en scholing, gerelateerd aan de gesprekkencyclus